Változások jönnek a mobilos applikációk rendszerében
Jön az előfizetéses App Store
Az okostelefon használhatóságának mércéjét a rajta fellelhető applikációk mennyisége és minősége határozza meg. A legújabb készülékek alkalmasak hanghívások lebonyolítására és SMS üzenetek küldésére vagy fogadására, de ez a funkció minimális hardverigényekkel is megoldható. A legújabb okostelefonokban egyre nagyobb számú és teljesítményű processzort, memóriát építenek be, melyek a fejlettebb, külső helyről letölthető programok, applikációk futtatásához szükségesek.
A hanghívások és az SMS üzenetküldés folyamata, fokozatosan áttevődik a digitális szervereken keresztül az internetre. Várhatóan már a közeljövőben elérjük azt, hogy csak az internetelérésért kell fizetni, minden egyéb szolgáltatást az ingyenes üzenetküldő applikációkon keresztül érhetünk el.
A kommunikációs szolgáltatásokat nyújtó társaságok bevétele a havi internet szolgáltatás átalánydíjára fog korlátozódni, ezért ideje más bevételforrásokat keresni, illetve a jelenlegi rendszert átalakítani. Az egyik ilyen bevételforrás a szolgáltatók szerverein található applikációs boltokban rejlik. A két legismertebb ilyen letöltő központ a Google App Marketje és az Apple App Store-ja. Ezekről a szerverekről alapvetően ingyenes programokat tölthetünk le, de rengeteg olyan programot is kínálnak, melyekért egészében vagy részben (bizonyos funkciókért) fizetni kell.
Az Apple változtat
A jelenlegi fizetési modell mellett, amikor a vásárló egyszer fizet a letöltött applikációért, nem lehet finanszírozni a folyamatos fejlesztéseket, melyekre az okostelefon piac és a technológiai változások miatt szükség van. A programokat viszont folyamatosan fejleszteni és javítgatni, bővíteni kell, ami rengeteg anyagi forrást igényel. A legtöbb program mögött valamilyen felhő szerver szolgáltatás is található, mely fenntartásáért a programot gyártó cégnek fizetnie kell, amit az új eladások nem mindig fedeznek. A programokba integrált marketing reklámok pedig sok letöltőt elriaszthatnak a használattól.
Az új modellben a vásárlók előfizethetnek egy-egy applikációra, tehát a fejlesztők ezentúl nem csak abban lesznek érdekeltek, hogy a hangzatos laptop vásárlási pr marketing szövegek segítségével megszerezzék a vásárlókat, hanem arra is energiát kell fordítaniuk, hogy megtartsák a már meglévő ügyfeleket.
Ki jár jól az Apple változtatásaival?
Az persze dicséretes, hogy ezentúl a fejlesztőket folyamatosan munkára ösztönzi a cég, viszont ennek vannak hátulütői is. A fejlesztőknek juttatott többletforrásokat értelemszerűen a fogyasztóknak, a letöltőknek kellesz fizetniük. Korábban egyszeri kifizetéssel hozzájuthattunk egy programhoz, most havidíjban kell gondolkodni, ami jelentősen megdobhatja a havi rezsiköltségeket, így sok vásárlót elveszíthet az App Store.
Változások jönnek a mobilos applikációk rendszerében, aminek nem minden felhasználó fog örülni. Viszont továbbra is az Apple a legjobb laptop márka az első XYZ web-generációk örömére. További témák: applikáció, cloud server, Google, kampány, marketing kampány, sms küldés, tömeges sms.